1 Kilo ezilmiş şeftaliden beş kişilik meyve suyu ve pestil yaptım.


 









Geç kaldım ama benim gibi karıncaların kilerini doldurması için ilham olacak harika bir paylaşımla geldim. :)

Malum İzmir'de havalar aşırı derecede ısındı, artan sıcaklık ve fiyatlarla pazar alışverişi çileye dönüştü. 

Lafı fazla uzatmayayım, biz şeftaliyi yumuşak ve sulu severiz ama yazın eve gelene kadar şeftalilerin suyu çıkıyor. Bir kilo şeftalinin ailecek sağlamlarını yedikten sonra, geriye elimize bile alamayacağımız derecede ezilenleri 1 kilo kadar şeftali kalmış atacak mıyım, tabi ki hayır. 

Her zaman ve her koşulda uyguladığım yönteme geçelim;

Yaklaşık 1 Kilogram ezik şeftali

Yarım bardak kadar toz şeker (Şeftalinizin tadına ve damak zevkinize göre ayarlayın)

Hazırlanışı: Şeftalilerin çekirdeklerini çıkarıp parçalara ayırarak uygun bir tencereye alıp üstünü kapatacak kadar temiz su doldurup kaynamaya alın. Meyveler iyice yumuşayana kadar kaynatıp ocağın altını kapatın ve 1 saat kadar dinlendirin. Başka bir tencerenin üstüne süzgeç ya da kevgir koyup ince temiz bir tülbent serin ve dinlendirdiğiniz tencerenin içindekileri dikkatlice içine dökün, tülbenti çıkın haline getirip ya bir yere asın ya da öylece yoğurt süzer gibi bırakın.

İyice suyu tencereye süzülen posalı çıkını başka bir tencereye döküp kenara kaldırın, onunla şeftali pestili yapacağız.:)

Gelelim süzülen şeftali suyuna; Şeftali suyunu bir kaşıkla tadın ve damak zevkinize göre toz şeker ya da bolat şekeri ilave edin. Ben bolat şekerim az kaldığı için yarım bardak toz şeker ilave ettim, daha az daha çok da olabilir.

Şeker ilave ettiğimiz şeftali suyunu kaynatmaya başlayalım. Eğer kışlık kapatıp kaldıracaksak iyice pekmez kıvamına yaklaşana kadar kaynatalım, dolaba kaldırıp kısa zamanda içeceksek daha az da kaynatabiliriz. Ben bu şekilde yarım litreden yarım bardak fazla konsantre şeftali suyu elde ettim, bunu birebir sulandırınca 1litre lezzetli ve sağlıklı meyve suyu elde ediyoruz.

Ben genelde kışlık saklayacak gibi kapatır kaldırırım, böylece azar azar kileri doldurmuş oluyorum.

Gelelim şeftali pestiline; Kalan şeftali posasını iyice kevgirden geçirip incelterek kabuklarından ve liflerinden kurtuluyoruz, püre haline gelen posaya yoğunluğuna göre yaklaşık 1 bardak temiz su ve yarım yemek kaşığı nişasta ilave edip kaynamaya bırakıyoruz. fokurdayıp kıvam aldıktan sonra bir tepsi üstüne açtığımız temiz tülbente döküp incecik yayıyoruz, isteğe göre fındık, fıstık ceviz kırıkları serpebiliriz. Ortam sıcaklığına ve pestil inceliğine göre 1/3 gün arası sıyrılmaya hazır hale gelir. Ben çok az ve ince serdiğim için ertesi gün sıyırıp dilimledim. 

Böylede, bir kiloya yakın ezik şeftaliden 1 litre sağlıklı meyve suyu ve bir tabak mis gibi şeftali pestili elde ettim. Bir bardak meyve suyunu ve 3 rulo pestili çekim yapmadan yediğimiz için daha az görünüyor. :) 

Başka bir postta adım adım hem genel meyve suyu, hem de pestil tarifi vereceğim ama bu da burada bulunsun istedim, hiç bir şeyi atmayın dönüştürün lütfen.

Yorumlarınızı, düşüncelerinizi ya da bildiklerinizi paylaşırsanız sevinirim. Arşiv niteliğinde bir site olsun istiyorum.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Alisyum ( alyssum )

Bal köpüğü, Kuduz Otu, Alisyum ( Alyssum )

Alisyum kuruttum ve böyle de güzel görünüyor...