Ev sarmaşığı (Pothos), kalender güzelim benim...

Havaların soğuması ile birlikte, oda ısısını yüksek tutmaya başladık. Güneşin de açısı değişdi, sabahtan öğlene kadar odayı pırıl pırıl aydınlatıyor. Bu durum sarmaşığımın çok hoşuna gidiyor tabi... yeni sürgünleriyle durumdan ne kadar memnun olduğunu ifade etmeye çalışıyor. :)

Kasım ayından beri hiç besin ve vitamin vermedim, kendi haline bırakıp, toprağı kuruduğunda sulamakla yetiniyorum. Yapraklarına su spreylenmesi hoşuna gidiyor, ama ben iş temposu ile şu aralar bunu ihmal ediyorum.

Bulunduğu ortamın fazla nemli olmamasına, toprağının da kurumamasına dikkat ediyorum zira, havadaki nem arttığında dallarından kökler çıkararak pek hoş olmayan bir görüntü sergiliyor. Bir kaç yıl önce bunu tecrübe etmiştim, Dallarından çıkan kökleri havadaki nemi yakalamak için hayli uzamış ve sarkmıştı.

Önceki yıllarda, odanın tavanına sardırmıştım, odayı iki kez dolanmıştı.
Ben dolu dolu halini daha çok sevdiğim için, kendi ekseni etrafında toplayıp,sardırıyorum. Seneye bir boy büyük bir saksıya alarak, daha farklı bir form vermeyi düşünüyorum.

Bahara doğru saksı değişimi ve bakımını da paylaşırım.

Bu arada unutmadan yazayım, önceki kayıtlarda söz etmemiş olabilirim, soğuktan çabuk etkilenir ve yapraklarını döker. Bulunduğu mekanın ısıtılıyor olması, yaprak kaybını engelleyecektir.

Yazmayı unuttuğum ayrıntılar veya aklınıza takılan birşeyler olursa, lütfen yazın, severek yardımcı olmaya çalışırım.


Yorumlar

Adsız dedi ki…
sevgili ülker bloguma hosgeldın herzaman beklerım lutfen yorumlarınıda esırgeme olurmu ben sızın blougunuzn bıtkılerle ılgılı oldugunu gorunce gercekten cok sevındım bende balkonumu bahceye cevırmeyı sevenlerdenım bana cok faydanız olacagını dusunuyorum tesekkurler sevgıler.
Adsız dedi ki…
birde rica etsem blogunda ucan şu güzellerl güzeli kelebeği nerden buldun yazarmısın bende cok severım boyle seyleri lütfeen rica etcem..
Ülker dedi ki…
Sevgili Çokzarifişler, hoşgeldiniz.
Sizi bloğumda görmek beni sevindirdi.
Mümkün olduğunca bütün tecrübe ve bilgilerimi yazmaya ve bol bol resim paylaşmaya çalışıyorum, söz konusu bitki sevdası olunca, yazacak öyle çok şey var ki...

Kelebeklere gelince, üzerinden hayli zaman geçti ama, html kodunu bir şablondan kendim yaz boz yaparak oluşturmuştum, kelebeği de yapancı bir siteden bulup kullanmıştım.

Kodu mu? kelebeği mi? ya da her ikisini de mi beğendiniz? yazarsanız, ben kodu, resmi veya her ikisini de mail olarak size gönderebilirim. :)

Güzellikler paylaştıkça çoğalıyor.
Her zaman bekliyorum. Yorumsuz, habersiz bırakmayın. :))

Sevgiler

Bu blogdaki popüler yayınlar

Aşkın gözyaşları, Binlerinannesi, Gözyaşı çiçeği (Kalanchoe Daigremontiana)

Lilium (Zambak)

Alisyum (Alyssum) Çiçekleri hiç bitmiyor.