Pandemi sonrası yeni dünya !









Diyorum; Pandemi öncesine geri dönsek...

Biribirimize neşeyle selam versek, çat kapı arkadaşlarımız çaya gelse, biz komşuya bir tabak kekle gitsek...Parkta korkmadan oynayan çocuklar olsa, içlerine karışsak... Hapşuran birine tereddütsüz, "Çok yaşa" diyebilsek... Coşkulu kalabalıkların içine dalsak, anı paylaşsak... En önemlisi de özgürce nefes alsak, gözlerimizi keyifle kapatıp, hayatın kokusunu içimize çeksek, yaşadığımızı hissetsek...Gelecek kaygılarımız, kaybetme duygularımız olmasa... Hiçbirşey eskisi gibi olmayacak, bunun hepimiz farkındayız ama kabullenip yolumuza devam etmeli ve yeni dünya düzenine ayak uydurmalıyız. Yaşamanın birinci kuralı, adapte olmaktır, ben öyle yapıyorum.

Talihsiz birkaç yıl geçirdik evet ama, belki farkındalık için gerekliydi, kendimize çeki düzen vermemiz için bir uyarıydı...Ben, şahsen süreç devam ederken dersimi aldım.

Mesela; Eskisi gibi sosyal medya haberlerini takip edip, elimden gelmeyen şeyler için üzülmüyorum. Tek başıma da çok verimli çalışabildiğimi ve evde vakit geçirebildiğimi gördüm. Kızımın bana, daha güvenli bağlandığını ve yanında olmamın, onun gelişiminde ne kadar önemli olduğunu gördüm. Şehrin ortasında, bir apartman dairesine sıkışarak da, kışlık-yazlık her türlü yiyeceği keyifle hazırlayıp saklayabileceğimi ve gıda endişesi yaşamayacağımı gördüm...Daha da önemlisi, eğitimini aldığım, bildiğim, öğrendiğim iş hayatı, ev hayatı, köy hayatı...hakkındaki bilgilerimi, internet vasıtasıyla pek çok alanda paylaşarak, faydalı olmaya devam edebileceğimi anladım.

Benim gibi çalışmayı ve öğrenmeyi yaşam felsefesi haline getirmiş olanlar, beni çok iyi anlamışlardır. Giriş için bu kadarı yeter sanırım, artık içerik üretme zamanı, size katacağım çok şey var, eminim sizlerden de çok şey öğreneceğim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Alisyum ( alyssum )

Bal köpüğü, Kuduz Otu, Alisyum ( Alyssum )

Alisyum kuruttum ve böyle de güzel görünüyor...